Przyśpieszenie oraz usprawnienie tworzenia projektów i wizualizacji mebli – Case Study #3
- 29 kwietnia 2019
- Opublikowany przez: Karolina Kekin
- Kategoria: Aktualności,
Nasze trzecie Case Study – tym razem pomogliśmy dobrać odpowiednie oprogramowanie klientowi zajmującemu się zarówno projektowaniem parametrycznym jak i wizualacjami mebli.
INFORMACJE O KLIENCIE
Branża: Meble, Wizualizacje, Reklama
Główne obszary działalności: zdjęcia oraz wizualizacje 3D przeznaczone do celów reklamowych.
Nasz kolejny klient, który skorzystał z płatnych konsultacji z ekspertami, zaczynał jako mała agencja reklamowa. Obsługiwał klientów w branży meblowej (krótkie spoty reklamowe, wizualizacje itd). Obecnie działalność naszego klienta skupia się także na tworzeniu wizualizacji mebli, obróbce zdjęć, projektowaniu materiałów reklamowych (folderów, gazetek, kart katalogowych) i ich druku. Współpracuje z wieloma uznanymi na rynku producentami mebli.
PROJEKT
Klient działa w branży wizualizacji mebli dla międzynarodowych producentów mebli i wyposażenia wnętrz. Aby tworzyć projekty mebli do wizualizacji używa między innymi z programów do fotogrametrii, 3D Coat i programów do modelowania 3ds Max oraz Mudbox.
WYZWANIA
Klient próbował wielu rozwiązań, aby przyspieszyć i usprawnić pracę. Realizacja zleceń wizualizacji i projektów mebli na światowym poziomie to proces dość czasochłonny. Chciałby to zmienić i usprawnić procesy które wykonuje w czasie pracy.
Wyzwanie #1: klient chciałby zmienić swój sposób pracy i tworzyć projekty mebli w sposób parametryczny. Chce aby zmiany wprowadzane przez klienta przy wstępnych ocenach projektu były łatwe do wprowadzenia. Dotychczas klient używał do modelowania programu 3ds max. Nie jest on dobrym rozwiązaniem do jego celów, ponieważ nie można w łatwy sposób zmieniać i kontrolować wymiarów. Często drobne zmiany wprowadzane przez klientów wymagały wielu poprawek, a nawet tworzenia modelu od nowa.
Klient rozważał zakup typowego parametrycznego programu CAD 3D jak np.: Autodesk Inventor. Po testach okazało się, że do modelowania mebli do wizualizacji programy CAD 3D są zbyt zaawanasowane. Wymagają wiedzy inżynierskiej, a jego zespół stanowili graficy 2D i 3D. Klient oczekiwał rozwiązania bardziej intuicyjnego, mniej zaawanasowanego i o mniejszym koszcie.
Wyzwanie #2: Okazało się, że największy problem klienta jest modelowanie tkanin obiciowych, np.: materiał na obicia poduszek, obicie mebli, modelowanie fałd na obiciach, modelowanie naturalnego ułożenia tkaniny. Do tej pory korzystał z oprogramowania Mudbox w celu tworzenia szczegółów w produktach typu poduszki, szwy, różne wzorki itd.
Podsumowując można tutaj wymienić dwa różne wyzwania:
#1 -> poszukiwanie oprogramowania do modelowania parametrycznego
#2 -> usprawnienie i przyśpieszenie tworzenia wizualizacji pracy w programach 3ds Max, V-Ray oraz Mudbox.
ROZWIĄZANIE
Rozwiązanie #1: Po rozmowach z klientem zaproponowaliśmy przetestowanie programu Fusion 360. To proste, ale wszechstronne narzędzie do modelowania parametrycznego, modelowania swobodnego, tworzenia skomplikowanych wyrobów 3D. Można w nim tworzyć dokumentację 2D, animacje i wizualizacje. Klient pobrał 30 dniową bezpłatną wersję próbną. Przedstawiliśmy mu także przykłady projektów wykonanych w Fusion 360 oraz informacje wprowadzające dla użytkownika. Po kilku dniach klient potwierdził, że Fusion 360 jest programem, którego szukał.
Ostatecznie klient zakupił licencję Fusion 360 z jednodniową konsultacją. Podczas konsultacji ekspert z PCC Polska odpowiedział na pytania klienta, wyjaśnił w jaki sposób korzystać z narzędzi w programie.
Rozwiązanie #2: Aby sprawdzić jak można poprawić efektywność pracy zaproponowaliśmy konsultacje z pracy w programie Mudbox. Poprowadził je nasz ekspert techniczny od grafiki 3D. W trakcie konsultacji klient zgodnie z nami uznał, że program Mudbox nie jest wystarczający do jego potrzeb. Klient wymagał sprawnego tworzenia elementów typowych dla tkanin jak szwy, zagniecenia, wypukłości, itp.
Zaproponowaliśmy zastąpić Mudbox narzędziem Marvelous Designer. To program stworzony typowo dla projektantów ubrań, który w bardzo dobry sposób oddaje naturalne zachowanie tkanin. Prostota, wybór materiałów, zachowanie tkaniny i jej ułożenie na obiekcie (dobrze odwzorowane właściwości fizyczne), a także podejście do projektowania jak na prawdziwej desce kreślarskiej jest bardzo często doceniana. Program Marvelous Designer oprócz świata mody znalazł zastosowanie w branży filmowej (tworzenie efektów specjalnych), branży gier, a także architektonicznej ( w tym meblowej!).
REZULTATY
Klient otrzymał Fusion 360 – prosty do nauki, tani, wygodny w korzystaniu, elastyczny w modelowaniu parametryczny program. Jest z niego zadowolony, ma dokładnie to czego potrzebował w swojej pracy.
Odwzorowanie tkanin jest wykonywane w programem specjalistycznym Marvelous Designer do tworzenia detali z tkanin, w którym dużo szybciej się pracuje i lepiej spełnia on oczekiwania naszego klienta. Dodatkowo został poprawiony cały przepływ pracy, wymiana plików i danych przy tworzeniu modeli i wizualizacji produktów, co realnie skraca czas pracy i umożliwia tworzenie bardziej foto realistycznych wizualizacji i reklam.
W chwili obecnej klient korzysta z niżej wymienionych programów:
- Fusion 360 – do parametrycznego modelowania mebli twardych i miękkich.
- 3ds Max – do retopologii obiektów z Fusion i rozłożenia UV.
- Marvelous Designer – do tworzenia tkanin na importowanych z 3ds Max obiektach , projektu narzut, pościeli, zasłon, obić z profesjonalnym szwem.
- 3ds Max z V-Ray – tworzenie i edycja kompletnej sceny i renderowanie przy pomocy V-Ray’a.